Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji (ITI)
Referat Usług Komunalnych (UK)
Urząd Stanu Cywilnego (USC)
Referatami kierują kierownicy, którzy ponoszą odpowiedzialność za sprawne i zgodne z prawem wykonywanie zadań przypisanych referatom. Referaty dzielą się na stanowiska pracy. Podziału referatów na stanowiska pracy dokonuje Burmistrz w drodze zarządzenia wewnętrznego. Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej. Są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Samodzielne stanowiska pracy:
Radca prawny,
Stanowisko ds. oświaty, kultury i zdrowia (OK)
Stanowisko ds. zdrowia, świadczeń i pomocy społecznej (ZS)
Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
Stanowisko ds. BHP
Stanowisko pracy ds. obsługi Rady
Do podstawowych obowiązków i uprawnień kierowników referatów należy w szczególności:
Kierowanie działalnością referatu zgodnie z wytycznymi Burmistrza a w sprawach zleconych z zakresu administracji rządowej i powierzonych na mocy porozumienia – zgodnie z wytycznymi Wojewody i Starosty,
Koordynowanie zagadnień dotyczących terminowego i zgodnego z przepisami prawa załatwiania spraw przez pracowników referatów oraz prawidłowego przygotowania materiałów dla potrzeb Rady i Burmistrza,
Prawidłowe zorganizowanie pracy referatu, wnioskowanie o ustalenia zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników,
Nadzór nad prawidłowym obiegiem, ewidencją i przechowywaniem dokumentów i pism wpływających do referatów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
Wnioskowanie w sprawach awansowania, wyróżniania i karania pracowników oraz udzielania im urlopu wypoczynkowego,
Udział w Sesjach Rady Miejskiej i posiedzeniach komisji Rady,
Dbałość o powierzone referatowi pomieszczenia, sprzęt i wyposażenie biurowe,
Okresowe informowanie Burmistrza o realizacji zadań,
Nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę,
Opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części dot. zadań referatu,
Współdziałanie z innymi referatami w zakresie zadań realizowanych przez referat którym kierują.